Zarówno debiutujące na początku miesiąca Cities: Skylines, jak i opublikowane zaledwie kilka dni temu Pillars of Eternity to produkcje, na których premierę z niecierpliwością czekały tysiące graczy z całego świata. Oba tytuły zajmują w tym momencie miejsce jednych z najlepiej sprzedających się gier w ciągu ostatnich miesięcy, generując ich wydawcy, szwedzkiej firmie Paradox Interactive, jak i producentom spore pieniądze. Okazuje się, że oba wspomniane tytuły w ciągu zaledwie trzech minionych tygodni wygenerowały przychód opiewający na sumę 160 milionów szwedzkich koron, czyli w przeliczeniu 18,5 miliona dolarów.
Zaczęło się od premiery
Cities: Skylines, które sprzedało się w liczbie pół miliona egzemplarzy w zaledwie dwa tygodnie, twardo okupując przez dłuższy czas najwyższe miejsce na liście najbardziej rozchwytywanych tytułów w serwisie Steam. Strategiczno-ekonomiczna gra od twórców serii
Cities in Motion w ciągu zaledwie dziewięciu dni przyniosła 11,5 miliona dolarów dochodu. Natomiast druga ze wspomnianych produkcji,
Pillars of Eternity, całkowicie niezależny projekt studia
Obsidian Entertainment, najpierw uzyskała aprobatę społeczności graczy podczas kickstarterowej zbiórki pieniędzy, aby później otrzymać wydawnicze wsparcie od firmy
Paradox i bić w tym momencie rekordy popularności zarówno pod względem poziomu sprzedaży, jak i ocen wystawianych przez serwisy branżowe. Popularność obu tych gier stanowi niezbity dowód na to, że, wbrew powszechnej i rzadko sensownie uargumentowywanej opinii, rynek pecetów trzyma się całkiem nieźle.
Źródło:
"Renox" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2015-04-01 16:03:20
|
|